Om oss

Jobba hos oss

Om LloydsApotek

LloydsApotek drivs av Admenta Sweden AB som ägs av amerikanska McKesson, ett av de topp 5 ledande internationella tjänsteföretagen inom läkemedels-, apoteks- och hälsovårdsområdet. Koncernen är verksam i 14 länder och sysselsätter cirka 39 000 människor. Vi öppnade vårt första apotek i Eskilstuna i februari 2010 och vi har nu ett 80-tal apotek och ca 450 engagerade medarbetare över hela Sverige.

Jobba hos oss

Vi är Experter - här hittar du våra lediga tjänster

Vi kan recept och läkemedelshantering och är specialister  på hud och värk. På våra apotek får kunderna hjälp av välutbildad och serviceinriktad personal med tillgång till de senaste analysmetoderna som gör att vi kan möta varje kunds individuella behov.

LloydsApotek är den nytänkande apotekskedjan med de stora möjligheterna. Vi drivs av en ambition som genomsyrar allt vi gör; med omtanke och expertis vill vi överträffa varje kunds förväntningar. Som medarbetare hos oss handlar det om att du behöver förstå vad våra kunder behöver och använda din kompetens för att hjälpa dem på bästa sätt. Så om du är nyfiken, vill utvecklas, skapa relationer och hjälpa andra – då är LloydsApotek rätt för dig.

Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling och vi strävar därför efter en ökad mångfald bland våra medarbetare så att vi ska kunna möta alla våra kunders olika behov och förutsättningar. Genom vår internationella koncern öppnar vi möjligheter för nya karriärvägar och spännande samarbeten. Hos oss kan du bland annat arbeta som farmaceut, läkemedelsansvarig, apotekschef, apotekstekniker och hudterapeut samt i olika stödfunktionsroller på vårt servicekontor.

Vill du utvecklas, få ansvar på apoteket, vara en stolt farmaceut och ha kul på jobbet?

Detta erbjuder vi dig

Som medarbetare på LloydsApotek är du vår viktigaste tillgång och du får ett antal förmåner som ska stimulera till ett mer hälsosamt liv.

·       En tydlig vision/strategi

·       Tillgängliga chefer och ledningsgrupp

·       Korta beslutsvägar

·       Kontinuerlig utbildning och utveckling

·       Personalrabatt på handelsvaror

·       Moderna förmåner

·       Generöst friskvårdsbidrag

·       Bonusprogram för samtliga medarbetare

Det förväntar vi oss av dig:

·       Att du visar integritet i alla dina handlingar

·       Att du sätter kunden i centrum

·       Att du tar ansvar

·       Att du visar respekt mot kunder och kollegor

·       Att du strävar efter ”excellence”

·       Att du bidrar till en toppen arbetsmiljö

Utveckling och karriärmöjligheter 

Hos LloydsApotek får du alla förutsättningar att växa. Med rätt driv kan du antingen gå vidare och utvecklas i en specialistroll eller vidare i rollen som chef. Allt är upp till dig och din förmåga, det viktiga är att du ser utmaningar som möjligheter och har en stark vilja och ambition. Kompetensutveckling hos oss syftar till att bygga upp och stärka kompetenser och skapa förutsättningar för personlig utveckling.

Vi är övertygade om att nyckeln till framgång är ett gott ledarskap! Vi satsar på att ständigt utveckla våra chefer och skapa förutsättningar för ett ledarskap i världsklass.