1280x960 mobil 1

Beställ hem dina receptbelagda mediciner på lloydsapotek.se

Ibland har du inte riktigt tid att besöka ett apotek. Eller så behöver du dina recept snabbt och enkelt. Eller så vill du bara få de hemskickade direkt utan att behöva besöka ett apotek. Eller så kanske du är på sommarstället och har långt till närmaste apotek.

Därför har vi fokuserat på att göra det så enkelt och smidigt som möjligt för dig. På lloydsapotek.se kan du nu beställa hem alla dina receptbelagda mediciner och välja ett leveranssätt som passar dig. Det är smidigt, enkelt och säkert.

Kom igång

Dina recept är bara ett par klick bort. Gå vidare nedan, logga in med Bank-ID och få dina mediciner direkt hem.

Så funkar det

1. NÄR DU HAR FÅTT ETT RECEPT

Då loggar du enkelt in med hjälp av e-legitimation. Per automatik får du då tillgång till dina aktiva recept som finns för beställning. Du behöver inte söka efter recept eller komma ihåg något referensnummer. Läs mer om BankID http://www.e-legitimation.se/

2. VÄLJ DINA RECEPT

Om du har flera aktiva recept kan du välja vilka du vill hämta ut eller om du vill hämta alla som finns tillgängliga.

3. CHECKA UT I KASSAN

När du har valt dina recept klickar du på "kassan", då tar tjänsten fram olika leveransalternativ som passar beroende på din leveransadress och dina recept. Här ser du priser inklusive frakt för de olika leveransalternativen.

4. VÄLJ BETALNINGSSÄTT

När du har valt recept och leveranssätt kan du välja att betala med kort, faktura eller delbetalning.

5. BEKRÄFTA BESTÄLLNING

Dina mediciner packas och skickas till dig utefter ditt valda leveransalternativ.

Kom igång

Dina recept är bara ett par klick bort. Gå vidare nedan, logga in med Bank-ID och få dina mediciner direkt hem.

Lloyds familj

Enkelt och säkert

För att göra det ännu enklare för dig har du möjlighet att spara dina uppgifter, så som betalningssätt och kortnummer. Då behövs det endast ett fåtal klick på hela din beställning om du godtar våra rekommenderade leveransalternativ av dina mediciner. Enklare än så blir det inte.

Lloyds dam

Leveranser på dina villkor

Vi är unika med att erbjuda olika säkra leveransalternativ som gör det enklare för dig i din vardag. Vi levererar alla receptbelagda mediciner, även kylvaror och särskilda läkemedel såsom narkotikaklassade läkemedel. Beroende på var du bor och vilken typ av medicin du beställer kan du välja olika leveransalternativ. Vår tjänst och olika leveranssätt utvecklas hela tiden för att göra det enklare och smidigare för dig.

Leveranssätt

Beroende på var du bor och vilken typ av medicin du beställer kan du välja olika leveransalternativ. När du använder vår tjänst så kan du endast välja mellan de leveransalternativ som passar dina unika förutsättningar.

EXPRESSPOST

Levereras innan 06.00 morgonen efter, direkt i brevlådan. Beställning måste göras innan 18.30 för leverans morgonen efter.

Fraktkostnad: Just nu fraktfritt! (Ordinarie pris: 19 kr)
Gäller endast i Stockholm med omnejd.

*Om försändelsen är för stor och inte går ned i brevinkastet, så kommer postbudet att lämna en avi i brevlådan med hänvisning till närmsta ombud.

POST

Levereras i din brevlåda* 1-3 dagar efter beställning beroende av leveransadress.

Fraktkostnad: Just nu fraktfritt! (Ordinarie pris: 19 kr)

*Om försändelsen är för stor och inte går ned i brevinkastet, så kommer postbudet att lämna en avi i brevlådan med hänvisning till närmsta ombud.

POSTPAKET

Vissa mediciner får inte lämnas direkt i brevlådan utan måste hämtas hos ett ombud. Signatur och legitimation krävs vid utlämningstillfället. Leveranstid 1-3 dagar beroende av leveransadress.

Fraktkostnad: Just nu fraktfritt! (Ordinarie pris: 69 kr)

HÄMTA PÅ ETT LLOYDSAPOTEK

Om du behöver en medicin som är en kylvara kan du hämta ut det på ett LloydsApotek nära dig. Leveranstid 1-3 dagar beroende på var du bor och vilken typ av medicin du beställer.

Fraktkostnad: 89 krz

Nu har du alltid ett apotek i fickan

Så oavsett om du befinner dig i fjällstugan, ligger nedbäddad med feber eller är fast på tunnelbanan mellan jobbet och förskolan kan du nu enkelt och snabbt beställa hem dina mediciner – och få de levererade var du än är. Om du undrar över något eller vill ha ytterligare hjälp om hur tjänsten fungerar så är du välkommen till ett av våra apotek. Du kan också höra av dig om du har några frågor.

Vår E-handelstjänst är utvecklad för att fungera snabbt och smidigt i mobilen. Har du redan registrerat dina kortuppgifter krävs det endast ett fåtal klick för att genomföra en beställning. Självklart fungerar den lika bra på datorer och surfplattor.

Kom igång

Dina recept är bara ett par klick bort. Gå vidare nedan, logga in med Bank-ID och få dina mediciner direkt hem.

Vanliga frågor & svar

Fråga - Om jag beställer via post eller tidningsbud, vad händer om de inte går ned i brevlådan?
Svar – Vi gör redan kontroll av detta vid beställning, men om det skulle inträffa så lämnas en AVI i din brevlåda som hänvisar dig till närmaste postombud

Fråga - Kan jag få läkemedlen skickade utomlands?
Svar – I dagsläget kan vi endast leverera inom Sverige.

Fråga - Kan jag ångra mig efter att jag gjort min beställning?
Svar – Vid beställning av receptbelagda läkemedel så gäller ingen ångerrätt.

Fråga - Jag har inte fått mina beställda läkemedel?
Svar – Kontakta oss på mailadress ehandel@lloydsapotek.se så kollar vi upp detta och kontaktar dig snarast möjligt.

Fråga - Jag har fått en faktura, trots att jag beställde och betalade med kort?
Svar - I vissa fall kan priset, på grund av olika lagmässiga skäl, marginellt justeras efter beställning. Innebär detta att priset blir något högre så skickar vi en faktura och tar bort kortbetalningen. Du blir alltid informerad om det högre priset innan fakturan och varorna skickas ut.

Fråga - Kan man beställa receptfria läkemedel via er ehandel?
Svar – I dagsläget kan man endast beställa receptbelagda läkemedel via vår ehandelstjänst, i nästa steg kommer dock receptfria läkemedel inkluderas.

Fråga - Kan man beställa extempore läkemedel via er ehandel?
Svar – Nej

Fråga - Kan man beställa apodos läkemedel via er ehandel?
Svar – Nej

Fråga - Kan man beställa djurläkemedel via er ehandel?
Svar – Nej

Fråga – Hur uppdateras status för frikort/högkostnadsskydd?
Svar – Status för högkostnadsskydd och frikort finns hos den statliga e-hälsomyndigheten, det är från den myndigheten vi hämtar/uppdaterar alla uppgifter kring detta och presenterar i vår e-handelstjänst.

Fråga – Kan jag få stora förpackningar levererade till dörren?
Svar – Ja, välj då någon av våra budtjänster som leveranssätt.

Fråga – I vilket område gäller leverans med tidningsbud?
Svar – I dagsläget endast i Storstockholm, men vi kommer successivt utvidga denna tjänst till övriga delar av landet.

Fråga – Hur vet jag vilka leveranssätt som fungerar där jag bor?
Svar – När du fyller i din leveransadress så presenterar vi endast alternativ som fungerar där du bor.

Fråga - Kan jag se lagerstatus på det läkemedel jag vill beställa via er ehandel?
Svar – I receptlistan presenterar vi information om det valda läkemedlet inte finns på lager och att leveranstiden kan bli något längre.

Fråga – Om min order makuleras, hur justeras betalningen?
Svar – Om ordern av någon anledning makuleras, görs detta i samspråk med dig. Har du betalat med kort så tar vi bort betalningsreservationen, om du valt faktura/delbetalning så skickas ingen faktura ut.